voor ouders en leraren
Met een stevige stap de brugklas in
Training
Uw kind begint een hele nieuwe levensfase
Staat uw kind aan de vooravond van deze nieuwe levensfase waarin hij of zij geconfronteerd wordt met vele nieuwe dingen?
Of is al gestart op het voortgezet onderwijs en zijn er situaties die nu extra aandacht vragen?
Ik kan jullie helpen. Met mijn ervaring, en trainingen. Zit er iets voor jullie tussen?
Aan het einde van de training voelt uw kind zich zekerder, heeft meer zelfvertrouwen en kan gemakkelijker contact maken en onderhouden met anderen.
Stevige stap Training
De Stevige Stap training is specifiek bedoeld voor kinderen van groep 8 (11-13 jaar) die de overstap naar het voortgezet onderwijs gaan maken of net hebben gemaakt en hier tegenop zien/het ervaren als spannend, onvoldoende sociaal vaardig zijn of weinig zelfvertrouwen hebben en een steuntje in de rug kunnen gebruiken bij het zetten van deze stap/de eerste periode na de vakantie.
Door middel van gesprekken, spellen en oefeningen leren zij meer over sociaal omgaan met elkaar en hoe je dat op een goede manier kunt doen.
Het is een interactief programma waarbij we aan de slag gaan met een toffe aanpak waar de kinderen zelf inspraak in hebben.
Zo vinden de kinderen hun eigen oplossingen die echt bij henzelf horen!
Naast ‘weten’ en ‘kunnen’ wordt uitgebreid aandacht besteed aan de eigen behoefte (’willen’) en welke manier het beste bij het kind past (‘zijn’). Ze leren de gevolgen van eigen gedachten en gedrag te zien en ontdekken hoe zij dit kunnen inzetten om hun doelen te bereiken. In de training werken zij aan hun eigen persoonlijke leerdoelen die voorafgaand tijdens de intake zullen worden geformuleerd.
Hoe ziet een training eruit?
Plannen en organiseren van het huiswerk
Praktische zaken:
De training bestaat uit 10 lessen van 1,5 uur in kleine groepen (4 tot 8 kinderen) waardoor er maximale aandacht is voor ieder kind. Bij de training horen ook een intakegesprek en twee ouderbijeenkomsten met informatie over de training en adviezen hoe ouders het kind zo goed mogelijk kunnen ondersteunen.